جواب درس دهم هدیه ششم ⭐️ آداب زندگی با پاسخ
جواب درس دهم هدیه ششم
آداب زندگی با پاسخ
پاسخ درس دهم ۱۰ هدیه های آسمان پایه ششم ابتدایی
جواب سوال های درس دهم هدیه ششم
پاسخ سوالات درس دهم هدیه پایه ششم
جواب صفحه ۶۳ و ۶۴ هدیه های آسمانی ششم
جواب گفت و گو کنید صفحه ۶۵ هدیه ششم
جواب درس دهم ۱۰ هدیه ششم درس جهان دیگر
اِنَّمَا المُؤمِنونَ اِخوَئٌ: مؤمنان باهم برادرند.
وَاتَّقُوااللهَ: و تقوا را پیشه کنید.
یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا: ای کسانی که ایمان آوردهاید. (ای اهل ایمان)
اِجتَنِبوا کَثیرًا مِنَ الظَّنِّ: از گمانهای زیاد بپرهیزید.
وَ لا یَغتَب بَعضُکُم بَعضًا: و غیبت یکدیگر را نکنید.
وَ اتَّقُوااللهَ: پس تقوای الهی پیشه کنید.
این آیات ما را به انجام دادن چه رفتارهای شایستهای سفارش میکند؟
از انجام دادن چه رفتارهای ناشایستهای نهی میکند؟
– این رفتار چه نتایجی را به دنبال خواهد داشت؟
– چگونه میتوانیم از وقوع این رفتار ناشایست پیشگیری کنیم؟
– بهترین برخورد، زمانی که کسی این رفتار را جلوی ما انجام میدهد، چیست؟
صدای زنگ تفریح بلند شد. بچّهها با همهمه به سمت در کلاس رفتند. خانم معلّم که هجوم بچّهها به سمت در را دید، منتظر ایستاد تا همهی بچّهها خارج شوند.
جواب درس دهم هدیه ششم : در این نوشتار جواب درس دهم هدیه های آسمان پایه ششم درس ۱۰ آداب زندگی که در صفحات ۶۳ ، ۶۴ و ۶۵ کتاب هدیه آسمانی ششم است را برای شما پایه ششمی های عزیز آماده کرده ایم.
جواب سوال های درس دهم هدیه ششم
در پاسخ به سوالات درس دهم هدیه پایه ششم داریم :
جواب تدبر کنیم صفحه ۶۳ و ۶۴ هدیه های آسمانی ششم
آیات ده تا دوازده سورهی حجرات را بخوانید و ترجمهی آنها را کامل کنید.
اِنَّمَا المُؤمِنونَ اِخوَئٌ: مؤمنان باهم برادرند.
فَاَصلِحوا بَینَ اَخَوَیکُم: پس میان برادرانتان اصلاح کنید.
وَاتَّقُوااللهَ: و تقوا را پیشه کنید.
لَعَلَّکُم تُرحَمونَ 10 : تا مورد لطف و رحمت او قرار گیرید.
یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا: ای کسانی که ایمان آوردهاید. (ای اهل ایمان)
لا یَسخَر قَومٌ مِن قَومٍ: گروهی (از شما) گروه دیگری را مسخره نکند.
عَسی اَن یَکونواخَیرًا مِنهُم: چه بسا آنها از اینها بهتر باشند.
وَ لا نِساءٌ مِن نِساءٍ: و نه زنانی زنان دیگر را.
عَسی اَن یَکُنَّ خَیرًا مِنهُنَّ: چه بسا آنها بهتر از این ها باشند.
وَ لا تَلمِزوا اَنفُسَکُم: و از یکدیگر عیب جویی نکنید.
وَ لا تَنابَزوا بِالاَلقابِ: و با لقبهای زشت و ناپسند یکدیگر را صدا نزنید.
بِئسَ الِسمُ الفُسوقُ بَعدَ الایمانِ: بسیار بد است که بر کسی بعد از ایمان، نام کفرآمیز بگذارند.
وَ مَن لَم یَتُب: و آنها که توبه نکنند،
فَاُولئِکَ هُمُ الظّالِمونَ 11 : ظالم و ستمگر هستند.
یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا: ای کسانی که ایمان آوردهاید. (ای اهل ایمان)
اِجتَنِبوا کَثیرًا مِنَ الظَّنِّ: از گمانهای زیاد بپرهیزید.
اِنَّ بَعضَ الظَّنِّ اِثمٌ: چرا که برخی از گمانها گناه است.
وَ لا تَجَسَّسوا: و هرگز در کار دیگران تجسس نکنید.
وَ لا یَغتَب بَعضُکُم بَعضًا: و غیبت یکدیگر را نکنید.
اَیُحِبُّ اَحَدُکُم اَن یَأکُلَ لَحمَ اَخیهِ مَیّتًا: آیا کسی از شما دوست دارد گوشت برادر مردهاش را بخورد؟
فَکَرِهتُموهُ: حتماً شما چنین کاری را ناپسند میشمارید.
وَ اتَّقُوااللهَ: پس تقوای الهی پیشه کنید.
اِنَّ اللهَ تَوّابٌ رَحیمٌ 12 : قطعاً خدا توبه پذیر و مهربان است.
این آیات ما را به انجام دادن چه رفتارهای شایستهای سفارش میکند؟
اصلاح بین برادران دینی – تقوا پیشه کردن – دوست و مهربان بودن با یکدیگر.
از انجام دادن چه رفتارهای ناشایستهای نهی میکند؟
مسخره کردن دیگران – عیب جویی از دیگران – لقب زشت گذاشتن بر دیگران – سو ظن داشتن نسبت به دیگران – تجسس در کار دیگران و غیبت کردن.
در گروههای خود، یکی از این رفتارهای ناشایست را انتخاب کنید و دربارهی آن به این سؤالات پاسخ دهید:
– این رفتار چه نتایجی را به دنبال خواهد داشت؟
این باعث می شود که او احساس ناامنی کند، روابط صمیمانه را ضعیف می کند و دوستی ها را از بین می برد.
– چگونه میتوانیم از وقوع این رفتار ناشایست پیشگیری کنیم؟
با الگوبرداری از رفتار انبیا و ائمه اطهار و توجه به زشتی عمل که باعث می شود از انجام این رفتار خودداری کنیم.
– بهترین برخورد، زمانی که کسی این رفتار را جلوی ما انجام میدهد، چیست؟
دوستانه و آرام به او یادآوری کنید و او را از عواقب اعمال بد آگاه کنید.
جواب گفت و گو کنید صفحه ۶۵ هدیه ششم
این متن را بخوانید.
صدای زنگ تفریح بلند شد. بچّهها با همهمه به سمت در کلاس رفتند. خانم معلّم که هجوم بچّهها به سمت در را دید، منتظر ایستاد تا همهی بچّهها خارج شوند.
وارد حیاط که شدم، نگاهم به مریم و معصومه افتاد که گوشهی حیاط نشسته بودند. صدای خنده شان از دور به گوش میرسید. نزدیک رفتم و سلام کردم.
آنقدر گرم صحبت بودند که متوجّه من نشدند. دربارهی یکی از بچّههای کلاس صحبت میکردند و به رفتار و حرکات او میخندیدند.
این بار با صدای بلند گفتم:«سلام بچّه ها!»
تازه متوجّه حضور من شدند. مریم تا نگاهش به من افتاد، گفت:«چه خوب شد … آمدی، میخواستم». هنوز حرفش تمام نشده بود که معصومه گفت:«راستی عاطفه، من امروز در کلاس با بغل دستیام صحبت میکردم و درس را خوب یاد نگرفتم. میتوانی به من کمک کنی؟»
در این هنگام مریم سرش را نزدیک گوش معصومه برد و چیزی به او گفت. خیلی دوست داشتم بدانم چه میگویند. شاید داشتند دربارهی من حرف میزدند. شاید هم … .
در این فکرها بودم که ناگهان زنگ مدرسه به صدا درآمد.
اکنون برای پاسخ به این سؤالات با دوستان خود در کلاس گفت وگو کنید.
– چه رفتارهای ناپسندی در این داستان میبینید؟ در گوش حرف زدن و ایجاد بدگمانی و تمسخر دیگران و همچنین ادا درآوردن…
– اگر ببینید، دوستتان کسی را مسخره میکند، چه میکنید؟ مودبانه و با احترام کار بد او را به آن گوشزد می کنیم و از عواقب بد آن مطلع اش می کنیم.
همچنین بخوانید : دانلود نمونه سوال هماهنگ نوبت دوم هدیه های آسمان ششم ابتدایی خرداد98
🧐امیدواریم از جواب درس دهم ۱۰ هدیه ششم درس جهان دیگر در صفحات ۶۳ ، ۶۴ و ۶۵ استفاده کرده باشید و باز هم به آموزگار کوشا سر بزنید. اگر سوالی داشتید در قسمت دیدگاه برای مان نظرتان را بنویسید. 👌😘
منبع:ماگرتا