صفحه اصلی   المپیاد دانش آموزی   ثبت نام المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

ثبت نام المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲


دانش آموزان علاقه مند به ​ثبت نام المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲، می توانند از 16 آذر ماه 1401 لغایت 25 آذر 1401 وارد سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir شده و اقدام به ثبت نام در آزمون مورد نظر خود نمایند. دانش آموزان می توانند پس از مطالعه شرایط ثبت نام، اقدام به پرداخت هزینه و نام نویسی در مسابقه 1401 - 1402 اقدام نمایند.

به منظور انتخاب و تشویق دانش آموزان نخبه پایه دهم و یازدهم و همچنین ایجاد تکاپوی آموزشی در سطح کشور هر ساله آزمونی تحت عنوان المپیاد علمی دانش آموزی برگزار می شود. این آزمون در رشته های ادبی، جغرافیا، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم و اختر شناسی، علوم زمین، سلول های بنیادی و باز ساختی، تفکر و کار آفرینی، اقتصاد و مدیریت و پژوهشی در سراسر کشور و همچنین خارج از کشور برای دانش آموزان برگزار می شود.

المپیاد علمی دانش آموزی شامل 4 بخش "مرحله اول، مرحله دوم، دوره آموزشی تابستان و دوره آموزشی طلای کشور" می باشد که شرط ورود به مرحله بعد، قبولی در مرحله پیشین است. در ادامه مقاله زمان، سایت، شرایط، نحوه و منابع ثبت نام آزمون المپیاد علمی دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ ارائه شده است.

زمان ثبت نام آزمون المپیاد علمی دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

طبق بخشنامه منتشر شده از طرف آموزش و پرورش، ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی به صورت اینترنتی انجام می شود. تنها دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم واجد شرایط می توانند در المپیاد علمی دانش آموزی شرکت نمایند. هر ساله سازمان ملی استعداد های درخشان زمان ثبت نام را بیان می دارد.

 زمان ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ از تاریخ 16 آذر 1401 تا پایان روز جمعه 25 آذر 1401 تعیین شده است که دانش آموزان می توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir اقدام به ثبت نام و تکمیل مدارک نمایند. دانش آموزان توجه داشته باشند که در سال های قبل ثبت نام از طریق سامانه oly.medu.ir انجام می پذیرفت.

 همانطور که گفتیم تنها شرکت کنندگانی که در مرحله اول پذیرفته شوند، می توانند در مرحله دوم المپیاد شرکت کرده و نیازی به ثبت نام مجدد ندارند. هر ساله سازمان ملی استعدادهای درخشان با انتشار یک دستورالعمل زمان ثبت نام و برگزاری هر یک از مراحل المپیادهای دانش آموزی را بیان می کند. در جدول زیر محدوده زمان ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج آزمون المپیاد دانش آموزی بیان شده است.

ردیف

مرحله/دوره

شروع/ثبت نام

نوع آزمون

شروع دوره آزمون

اعلام نتایج

رسیدگی به درخواست های تجدید نظر

1

مرحله اول

آذر 1401

چند گزینه ای، کوتاه پاسخ

بهمن 1401

اسفند 1401

اسفند 1401

2

مرحله دوم

-

چندگزینه ای، علمی، تشریحی، کوتاه پاسخ

اردیبهشت 1402

تیر 1402

تیر 1402

3

دوره آموزشی تابستان

تیر 1402

چندگزینه ای، علمی، تشریحی، کوتاه پاسخ

مرداد و شهریور 1402

شهریور 1402

شهریور 1402

ثبت نام آزمون المپیاد علمی دانش آموزی با پرداخت هزینه امکان پذیر است. هر ساله هزینه ثبت نام مقداری افزایش می یابد. مطالعه مقاله زیر برای اطلاع از میزان این هزینه و همچنین نحوه پرداخت آن توصیه می گردد.

سایت ثبت نام آزمون المپیاد علمی دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

آن دسته از دانش آموزان مشغول به تحصیل در دوره دوم متوسطه (دهم، یازهم و دوازدهم) که قصد شرکت در المپیاد دانش آموزی را دارند می بایست پیگیر اطلاعیه های منتشر شده توسط سازمان ملی استعداد درخشان باشند. تمامی مراحل ثبت نام و اعلام نتایج مسابقه المپیاد دانش آموزی به صورت آنلاین صورت می گیرد.

 

همان طور که در قبل نیز اشاره شد، طبق آخرین تغییرات در روند ثبت نامی، آزمون المپیاد 1401 -1402 از طریق سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir صورت می گیرد. برای ورود به سامانه المپیادهای علمی دانش آموزی داشتن کد ملی یا شماره شناسنامه، شماره سریال شناسنامه و رمز ورود همگام دانش آموز، امری اجباری تلقی می گردد. در صورت فراموشی رمز عبور همگام به مدیر مدارس مراجعه شود.

 جشنواره خوارزمی یکی از جشنواره های علمی است که هر ساله در بین دانش آموزان مستعد متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می شود. ثبت نام این جشنواره از طریق سایت بوده و دانش آموزانی که قصد آشنایی با این جشنواره را دارند مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

شرایط ثبت نام آزمون المپیاد علمی دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

دانش آموزان پایه دهم و یازدهم می توانند با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی در آزمون المپیاد علمی دانش آموزی رشته مورد نظر خود ثبت نام نمایند. در ادامه ابتدا شرایط عمومی ثبت نام مسابقه المپیاد دانش آموزی بیان شده و سپس شرایط اختصاصی لازم برای هر رشته به تفکیک و تفصیل ذکر گردیده است.

 دانش آموزان  اشتغال به تحصیل در سال تحصیلی دوره دوم متوسطه (نظری، فنی حرفه ای، کاردانش) امکان شرکت در آزمون را دارند. هم چنین این افراد در دوران تحصیل خود نباید دچار وقفه گردیده یا ترک تحصیل نموده باشند.

 تمامی دانش آموزان پایه دهم که دارنده مدال برنز المپیاد کامپیوتر هستند و یا مدال نقره و برنز سایر المپیادها دارند، میتوانند در المپیاد سلول های بنیادی شرکت کنند. علاقمندان به شرکت در این آزمون علاوه بر  مطالعه ی منابع المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی، ملزم به شرکت در تمامی مراحل مختلف آزمون در سال تحصیلی جاری هستند. این دانش آموزان در صورت موفقیت به مراحل بعدی راه خواهند یافت.

 اعضای تیم های ملی المپیادهای جغرافیا و علوم زمین از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه ها معاف نیستند. به منظور بهبود و کسب نتایج بهتر در آزمون المپیاد بین المللی، اختصاص سهمیه معینی از 8 مدال طلا به دانش آموزان پایه دهم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع:مشاوره تحصیلی هیوا




لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 481
پنجشنبه 17 آذر 1401 ساعت : 10:03 ق.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

407
مطلب
+ 21
افراد آنلاین
+5,334
بازدید امروز
3,984
بازدید دیروز
38,525
بازدید ماه
3,133,851
بازدید کل
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
تقویم روز