صفحه اصلی   مادرها و پدرها بخوانند   دوران امتحانات؛ فرصت زیبای همراهی با کودکان

دوران امتحانات؛ فرصت زیبای همراهی با کودکان


فرزندان ما در تمام طول زندگی خود، به حمایت و توجه ما نیاز دارند. در دوران کودکی، این نیاز بیشتر احساس می‌شود و وقتی فرزند ما در دوران دبستان درس می‌خواند، در فصل امتحانات، نقش همراهی پدر و مادر پررنگ‌تر خواهد بود. فرزند دبستانی ما برای موفقیت در امتحانات علاوه بر یادگیری درس‌ها و به‌اصطلاح مدیریت دانش، به مدیریت روحیه و مدیریت زمان هم نیاز دارد. درواقع باید بتواند در جلسه‌ی امتحان، سؤالات را در زمان مشخص پاسخ بدهد و نیز باید بتواند آرامش خود را هم زمانی که برای امتحانات آماده می‌شود و هم زمانی که در جلسه‌ی امتحان حاضر می‌شود، حفظ کند.

پدر و مادر آگاه و هوشمند، در دوران امتحانات بیش از پیش و با کمک روش‌های مناسب، با کودکان همراهی می‌کنند و از این فرصت خوب برای پیشرفت فرزندان استفاده می‌کنند. بهتر است در خانه، پیش از هر امتحان، در حد توان ایرادات علمی کودکان را رفع کنید. ممکن است در هر درس، بخشی را به‌خوبی متوجه نشده باشند. می‌توانید از طریق بررسی امتحانات قبلی و پرسش از خود کودک، ایرادات را متوجه بشوید و برای رفع آن‌ها از طریق استفاده از فیلم‌های آموزشی یا منابع کمک‌آموزشی یا تدریس دوباره‌ی مباحث به بچه‌ها، این ایرادات را رفع کنید.

روش مناسب دیگر این است که قبل از امتحانات مدرسه، برای کودکان در خانه شرایط امتحان را شبیه‌سازی کنیم. خودمان هم در نقش معلم یا مراقب در کنارشان باشیم تا برگه‌ی امتحانی را منظم و در زمان مشخص تکمیل کنند و به ما تحویل بدهند. بعد از امتحان هم در کنار هم برگه‌ی امتحان را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف را مشخص کنیم. این شبیه‌سازی به کودک دبستانی ما کمک می‌کند تا در جلسه‌ی امتحانات مدرسه اعتمادبه‌نفس بالایی داشته باشد و بتواند مطالبی را که در طول چند ماه آموخته، به‌راحتی روی برگه‌ی امتحانی بنویسد.

دوران امتحانات، فرصت خوب همراهی پدر و مادر با کودکان است. این فرصت را دریابید.

منبع: www.education.com




لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 516
دوشنبه 01 دی 1399 ساعت : 0:08 ق.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

407
مطلب
+ 11
افراد آنلاین
+1,313
بازدید امروز
4,242
بازدید دیروز
87,640
بازدید ماه
3,182,966
بازدید کل
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
تقویم روز