صفحه اصلی   آخرین اخبار   اخبار عمومی   سه دانش آموز بوشهری در پویش کتابخوانی «نامه به نویسنده» برگزیده شدند

سه دانش آموز بوشهری در پویش کتابخوانی «نامه به نویسنده» برگزیده شدند


دو کودک و یک نوجوان دانش آموز از استان بوشهر در پویش کتابخوانی «نامه به نویسنده» به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.

سه دانش آموز بوشهری در پویش کتاب‌خوانی «نامه به نویسنده» برگزیده شدندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پویش کتابخوانی «نامه به نویسنده» همزمان با هفته ملی کودک در نیمه دوم مهر ۱۳۹۹ شروع به کارکرد و پس از پایان مهلت شرکت در این برنامه دو هزار و ۵۲۱ نامه از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه مرکزی این برنامه رسید.

فاطمه کرمپور افزود: این پویش بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها و دفتر یونیسف در ایران برگزار شد و استان تهران با ۵۱۶ نامه، مازندران ۲۰٧، خوزستان ۱۹۷، یزد ۱۹۳، کرمان و جنوب کرمان با ۱۸۵، بوشهر با ۱۳۷ و همدان با ۱۲۵ نامه بیشترین شرکت‌کنندگان را در این پویش داشتند.


او عنوان کرد: هیات داوران پس از بررسی آثار ارسالی، ۴۴٧ نامه را که حاوی شاخص‌هایی همچون خلاقیت در نوشتار، اصالت، رعایت اصول نگارش، تناسب گروه سنی با کتاب‌خوانده شده، دارا بودن زبان و نگاه کودکانه و نوجوانانه، توانایی ارتباط با مخاطب و شروع و پایان مناسب بودند، در سه گروه دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم انتخاب و برای داوری نهایی معرفی کردند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه ٧۵ نفر به‌ عنوان برگزیدگان نهایی پویش کتابخوانی «نامه به نویسنده» معرفی شدند، بیان کرد: در مقطع تحصیلی دبستان ۴۵ نفر، متوسطه اول ١٨ و متوسطه دوم ١٢ نفر برگزیده شدند.

کرمپور گفت: سه نفر از برگزیدگان نهایی این پویش از استان بوشهر بودند شامل زهرا جمالی از شهرستان تنگستان روستای گورک سادات در مقطع دبستان، امیررضا کشاورز از شهرستان دشتی در مقطع دبستان و پردیس حسن زاده از شهرستان کنگان در مقطع متوسطه دوم.




لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 486
یکشنبه 07 دی 1399 ساعت : 17:49 ب.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

407
مطلب
+ 21
افراد آنلاین
+2,224
بازدید امروز
3,293
بازدید دیروز
79,592
بازدید ماه
3,174,918
بازدید کل
شنبه 29 اردیبهشت 1403
تقویم روز