صفحه اصلی   آخرین اخبار   اخبار عمومی   اجرای طرح شتاب بخشی آموزشی در استان سیستان و بلوچستان

اجرای طرح شتاب بخشی آموزشی در استان سیستان و بلوچستان


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از اجرای طرح شتاب بخشی آموزشی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، شاپور محمد زاده در مصاحبه با رادیو گفتگو در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات سازمان نهضت سواد آموزی در سال جاری، اظهار کرد: در این 4 دهه دستاوردهای خوبی داشتیم و بر اساس آخرین سرشماریِ قبل از انقلاب در گروه سنی 10 تا 49 سال میزان باسوادان 48،8 درصد بود و 51 درصد ایرانیان بی‌سواد بودند.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس آخرین سرشماری رشد باسوادی به 94،7 درصد رسیده است و در حال حاضر رشد باسوادی در ایران 96،6 درصد می‌باشد.

محمدزاده همچنین به برقراری عدالت جنسیتی در نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: 80 درصد فعالیت‌ها به زنان و دختران و به طور خاص در مناطق روستایی و عشایری اختصاص دارد و از طرفی دیگر فاصله باسوادی در میان مردان و زنان قبل از انقلاب که بسیار زیاد بود، در سال 95 به 2،8 درصد رسیده است.

محمد زاده افزود: در راستای عدالت آموزشی و اجتماعی بین شهر و روستا، قبل از انقلاب 55 درصد فعالیت‌ها در روستاها متمرکز بود و اختلاف باسوادی میان شهر و روستا، 38 درصد بود که با تلاش نهضت سوادآموزی، این اختلاف به کمتر از 7 درصد در دهه 90 رسیده است.

وی گفت: 50 درصد فعالیت‌ها به بی‌سوادان اختصاص داشت و 50 درصد نیز به تثبیت و تحکیم سواد مشروط بود.

محمد زاده اضافه کرد: برخی عزیزان نباید مجدداً به بی‌سوادی رجعت کنند و بر این اساس استان‌های کشور را به سه گروه تقسیم کرده‌ایم که یک گروه بالای میانگین کشوری است که در آن از رجعت به بی‌سوادی جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: در استان‌هایی که به میانگین کشوری نزدیک هستند کار را تقسیم کرده‌ایم که 50 درصد مختص بی‌سوادان صرف و 50 درصد متعلق به کم‌سوادان می‌باشد.

محمدزاده اضافه کرد: برخی استان‌ها هم کمتر از میانگین کشوری هستند که سیستان و بلوچستان از آن جمله است و در این استان‌ها 80 درصد فعالیت‌ها برای افراد بی‌سواد صرف است و 20 درصد نیز برای کم‌سوادان می‌باشد و در این استان‌ها طرح شتاب بخشی را پیگیری می‌کنیم.

منبع:آموزش و پرورش




لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 479
پنجشنبه 11 دی 1399 ساعت : 19:22 ب.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

407
مطلب
+ 20
افراد آنلاین
+2,277
بازدید امروز
3,293
بازدید دیروز
79,645
بازدید ماه
3,174,971
بازدید کل
شنبه 29 اردیبهشت 1403
تقویم روز